Δυσκολίες κατά την εκπαίδευση ενός παιδιού, στην σχολική ηλικία. Όταν το παιδί, εμφανίζει κάποιες από τις ακόλουθες δυσκολίες, πρέπει αυτό να μας προβληματίσει και να αναζητήσουμε την βοήθεια ειδικού παιδαγωγού
- δεν γνωρίζει βασικές μαθησιακές έννοιες (γλώσσα, μαθηματικά, χώρος, χρόνος κλπ) που έχει διδαχθεί σε προηγούμενες τάξεις
- δυσκολεύεται στην αποστήθιση κειμένων
- δυσκολεύεται στον εντοπισμό βασικών σημείων κειμένων
- έχει χαμηλή ικανότητα αυτοδιόρθωσης
- δεν μπορεί να οργανωθεί ανεξάρτητα
- δεν διαβάζει μόνο του στο σπίτι (χρειάζεται την βοήθεια του ενήλικα ακόμα και σε μαθησιακές δραστηριότητες που γνωρίζει)
- δυσκολεύεται να μεταφέρει τις σκέψεις του και γενικότερα τον προφορικό λόγο σε γραπτό κείμενο
- ενώ η ανάγνωσή του είναι επαρκής για την ηλικία του, δεν κατανοεί αυτό που διάβασε ή/και δεν μπορεί να απαντήσει σε βασικές ερωτήσεις
- ενώ γνωρίζει τους ορθογραφικούς κανόνες, κάνει επίμονα ορθογραφικά λάθη στις καταλήξεις των λέξεων
- δυσκολεύεται να θυμηθεί την θεματική ορθογραφία των λέξεων κάνοντας συχνά και διαφορετικά λάθη (πχ κινηγός-κηνιγός-κυνοιγός-κινιγός)
- δυσκολεύεται α προσανατολιστεί μέσα στην εβδομάδα («τι ημέρα έχουμε σήμερα;» «εχθές;» «αύριο;»), να θυμηθεί τους μήνες, τις εποχές
- ενώ τα έχει διδαχθεί, δυσκολεύεται να διακρίνει τα μέρη του λόγου (ρήμα, ουσιαστικό, επίθετο)
- όταν γράφει παραλείπει συστηματικά γράμματα και συλλαβές
- όταν γράφει αντιστρέφει συχνά την θέση συλλαβών, γραμμάτων (πχ σατάλα, ήλοις)
- γράφει καθρεπτικά συστηματικά γράμματα ή/και αριθμούς (πχ 9 αντί Ρ, ε αντί 3)
- αποτυγχάνει συστηματικά να κατανοήσει τις μαθηματικές έννοιες της σχολικής του βαθμίδας (πχ πρόσθεση – αφαίρεση – δεκάδες – κρατούμενο)
- κατά την γραφή, παραλείπει τα σημεία στίξης, δεν τονίζει τις λέξεις, δεν διαχωρίζει τις λέξεις, γράφει τηλεγραφικά
- κομπιάζει στην ανάγνωση, παραλείπει λέξεις ή συλλαβές, μπερδεύει την σειρά, διαβάζει αυθαίρετα λέξεις (πχ αυτοκριτική = αυτοκίνητο)
- δυσκολεύεται να διαβάσει νεωτεριστικές συλλαβές που περιλαμβάνουν 2 φωνήεντα (πχ εαλ, εογ, φια )
|
|