Skip to Content
Replacement image used when flash does not load

Τι πρέπει να προσέξει κυρίως ο δάσκαλος, κατά την εκπαίδευση ενός παιδιού, στην σχολική ηλικία;

Δυσκολίες κατά την εκπαίδευση ενός παιδιού, στην σχολική ηλικία.

Όταν το παιδί, εμφανίζει κάποιες από τις ακόλουθες δυσκολίες, πρέπει αυτό να μας προβληματίσει και να αναζητήσουμε την βοήθεια ειδικού παιδαγωγού

  • δεν γνωρίζει βασικές μαθησιακές έννοιες (γλώσσα, μαθηματικά, χώρος, χρόνος κλπ) που έχει διδαχθεί σε προηγούμενες τάξεις
  • δυσκολεύεται στην αποστήθιση κειμένων
  • δυσκολεύεται στον εντοπισμό βασικών σημείων κειμένων
  • έχει χαμηλή ικανότητα αυτοδιόρθωσης
  • δεν μπορεί να οργανωθεί ανεξάρτητα
  • δεν διαβάζει μόνο του στο σπίτι (χρειάζεται την βοήθεια του ενήλικα ακόμα και σε μαθησιακές δραστηριότητες που γνωρίζει)
  • δυσκολεύεται να μεταφέρει τις σκέψεις του και γενικότερα τον προφορικό λόγο σε γραπτό κείμενο
  • ενώ η ανάγνωσή του είναι επαρκής για την ηλικία του, δεν κατανοεί αυτό που διάβασε ή/και δεν μπορεί να απαντήσει σε βασικές ερωτήσεις
  • ενώ γνωρίζει τους ορθογραφικούς κανόνες, κάνει επίμονα ορθογραφικά λάθη στις καταλήξεις των λέξεων
  • δυσκολεύεται να θυμηθεί την θεματική ορθογραφία των λέξεων κάνοντας συχνά και διαφορετικά λάθη (πχ κινηγός-κηνιγός-κυνοιγός-κινιγός)
  • δυσκολεύεται α προσανατολιστεί μέσα στην εβδομάδα («τι ημέρα έχουμε σήμερα;» «εχθές;» «αύριο;»), να θυμηθεί τους μήνες, τις εποχές
  • ενώ τα έχει διδαχθεί, δυσκολεύεται να διακρίνει τα μέρη του λόγου (ρήμα, ουσιαστικό, επίθετο)
  • όταν γράφει παραλείπει συστηματικά γράμματα και συλλαβές
  • όταν γράφει αντιστρέφει συχνά την θέση συλλαβών, γραμμάτων (πχ σατάλα, ήλοις)
  • γράφει καθρεπτικά συστηματικά γράμματα ή/και αριθμούς (πχ 9 αντί Ρ, ε αντί 3)
  • αποτυγχάνει συστηματικά να κατανοήσει τις μαθηματικές έννοιες της σχολικής του βαθμίδας (πχ πρόσθεση – αφαίρεση – δεκάδες – κρατούμενο)
  • κατά την γραφή, παραλείπει τα σημεία στίξης, δεν τονίζει τις λέξεις, δεν διαχωρίζει τις λέξεις, γράφει τηλεγραφικά
  • κομπιάζει στην ανάγνωση, παραλείπει λέξεις ή συλλαβές, μπερδεύει την σειρά, διαβάζει αυθαίρετα λέξεις (πχ αυτοκριτική = αυτοκίνητο)
  • δυσκολεύεται να διαβάσει νεωτεριστικές συλλαβές που περιλαμβάνουν 2 φωνήεντα (πχ εαλ, εογ, φια )