Ένα παιδί χρειάζεται παιδαγωγική αξιολόγηση : Όταν δυσκολεύεται ή δεν κατέχει προσχολικές έννοιες που αφορούν:
- ΠΟΣΟΤΗΤΕΣ
- ΜΕΓΕΘΗ
- ΧΡΩΜΑΤΑ
- ΣΧΗΜΑΤΑ
- ΑΡΙΘΜΗΣΗ ΕΩΣ ΤΟ 5
- ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ
- ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
- ΑΝΤΙΘΕΤΑ
- ΑΠΛΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΧΡΟΝΟΥ
- ΑΠΛΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΧΩΡΟΥ
δυσκολεύεται στην ακουστική διάκριση συλλαβών, φτωχή φωνολογική ενημερότητα (πχ «πες μου από ποιο γράμμα αρχίζει η λέξη αλάτι », «πες μου μια λέξη που αρχίζει από ο »
- η ζωγραφική του έκφραση είναι φτωχή
- έχει χαμηλή ικανότητα μίμησης
- έχει μικρή ποικιλία δραστηριοτήτων ενασχόλησης
- δυσκολεύεται να συμμετάσχει σε συμβολικό παιχνίδι
- δυσκολεύεται να αναλάβει πρωτοβουλία στο παιχνίδι, δεν δείχνει να ενδιαφέρεται να εξερευνήσει το περιβάλλον
- δυσκολεύεται να εκφράσει τα συναισθήματά του ή να τα διαχειριστεί
- δυσκολεύεται στο κατασκευαστικό παιχνίδι
- δυσκολεύεται στην κατασκευή puzzles
- αργεί να κατανοήσει τι πρέπει να κάνει σε μαθησιακές δραστηριότητες
- αποφεύγει να εμπλακεί σε μαθησιακές δραστηριότητες
- διατηρεί εξαιρετικά αργούς ρυθμούς για την ολοκλήρωση μίας δραστηριότητας ή δεν μπορεί να οργανωθεί ανεξάρτητα για να την ολοκληρώσει
- διασπάται πολύ εύκολα η προσοχή του από ακουστικά ή οπτικά ερεθίσματα και δυσκολεύεται να επανέλθει στην δραστηριότητά του
- δυσκολεύεται να συνεργαστεί με άλλα παιδιά σε ομαδικές δραστηριότητες
- έχει χαμηλές επικοινωνιακές δεξιότητες, περιορισμένο αυθόρμητο λόγο, δεν διηγείται εύκολα περιστατικά της καθημερινότητάς του, έχει πολύ χαμηλό λεξιλόγιο, δυσκολεύεται να μάθει νέες λέξεις
- έχει χαμηλή μνημονική ικανότητα (δεν συγκρατεί εύκολα νέες πληροφορίες και χρειάζεται πολλές επαναλήψεις για να μάθει κάτι)
- δυσκολεύεται στην συμμετοχή σε ελεύθερη συζήτηση για θέματα κοινού ενδιαφέροντος
- η κριτική του ικανότητα είναι περιορισμένη
- δυσκολεύεται να αποστηθίσει ποιήματα
- ενώ έχει διδαχθεί, στην ηλικία των 5 ½ ετών δεν μπορεί να γράψει το όνομά του
|
|